†††

Welkom Gast [Aanmelden]
Uw laatste bezoek: 25-04-2018, 07:06 Vernieuwen


ForumModelbouwRadiografische trucksRenault atles bruder

Afdrukbare versie   Doorsturen   Struktuur weergave « Vorige onderwerp | Volgende onderwerp »
Spring naar nieuwste reaktie »
29-08-2007, 21:26

Peerke


Ere lid

Aangemeld: 09-07-2004
Totaal aantal reactie's: 737
Renault atles bruder

    HOI.
    ik heb een Renault trekker van bruder verbouwd.

    specificaties:
    de meeste compnenten komen uit de conrad catalogus
    een standaard servo voor het sturen (227726-91)
    regelaar (228300-91) wordt overigens vervangen door een robbe rookie. als ik 'm niet meer kracht in de achteruit kan geven
    accu's 2x (227938-91)
    achterbanden (227760-91)
    motoren (227544-92)
    met wat draaiwerk. en kleine schakelaars en stekkertjes
    en behoorlijk wat smeltlijm. om het weer een stevig geheel te maken.



    de stuurservo staat boven de vooras. en stuurt via de originele beugel.
    waar eerst het stuurwiel aanvast zat
    ook is de halve "motor" weggehaald voor de regelaar
    voor de rookie zal de hele "motor" weggehaald moeten worden


    ik had geen mogelijkheid om de accu's verwisselbaar te maken.
    deze zitten vast aan de elektronica door het hele ding heen.
    en een laadpunt moet ergens worden weggewerkt. toch?



    de ontvanger, een 6 kanaals van robbe moet nog iets netter worden weg gewerkt of vast gezet.



    de trekker is met deze banden wel een beetje breder dan de standaard achteras. zeg maar net zo breed als met "dubbellucht"



    de 2 motoren zijn in elkaars verlengde gelegd. en er zijn 2 lagen plastic omheen gespannen en gelijmd met bizon kombi-power
    de vertragingsmotor heeft de uitgaande as uit het midden zitten.
    waardoor het zagen van het gat hiervoor eventjes ietsjes meten wordt.
    dit was overigens het enige meetwerk dat ik hieraan gedaan heb.
    tot ik als laatste de achterwielen monteerde.... die stond wel erg breed. hij is nu al 3cm smaller. en nog te breed.



    de aansluitingen onderaan de cabine zijn voor de stroomvoorziening van de aanhanger. daar moeten nog 2 servo-aansluitingen bij komen.



    een gedraaide naaf om de monstertruck velg aan de as te kunnen maken.



    het onderaanzicht.
    hier is ook te zien dat ik de 2 helften van het bruderchassis met m2 draadeind aanelkaar heb gezet.
    ook zijn de 2 accu's hier een beetje te zien.
    de ene ligt in de lengterichting onder de cabine.
    de andere in de dwarsrichting in het opstapgedeelte.
    het paste allemaal alleen niet helemaal
    dus zijn er diverse gaten in het chassis gezaagd.



    detailtje van de 2 accu's.
    en dat de elektronica echt in elk beschikbaar hoekje zit.



    de gestripte Joskin. met de assen onder het chassis gemaakt met ty-rips



    de fusee assen komen eigenlijk onder de gepensioneerde dieplader vandaan.
    die ergens nog op de site rondzwerfd.
    alleen zijn deze 4cm verbreed.



    er komt nog een pendelsysteem onder.


    een paar oude wedicovelgen maken de montage van de bruderwielen wat makkelijker.


    ik ga 'm wel specifiek als trekker gebruiken. onze duitse collega's maken de voor en achterhef inrichtring ook nog compleet werkend.
    deze heeft het frontgewicht vol met lood gekregen.
    en er komen 2 eenvoudige koppelingen achterop.
    een speciaal voor de joskin. om het sturen van de assen met een stangenstelsen mogelijk te maken.
    en een koppeling op de "normale" wedico hoogte om aanhangers van de trucks te kunnen trekken. een roadtrain. 3 opleggers met dolly's en de nodige loodaccu's was geen probleem vooruit.
    achteruit zit er door de regelaar weinig puf in.
    en het is straks de bedoeling dat hij met een volle aanhanger met mais achteruit deze helling op gaat.

    dat moet wel haalbaar zijn. lukt dat niet. komt er een rookie in.

    groete Peerke


    mijn website verhuisd naar andere provider er zullen vast een paar foto's missen.

    nu wat trucks afmaken. XF klaar.

    www.pvr-modelbouw.nl

    voorzitter TechTeam. www.mtc-techteam.nl

    (Gewijzigd door Peerke op 29-08-2007, 21:28)
    (Gewijzigd door Peerke op 29-08-2007, 21:37)

24-09-2007, 15:37

Peerke


Ere lid

Aangemeld: 09-07-2004
Totaal aantal reactie's: 737
Re: Renault atles bruder (Re: Peerke)

    de helling zal toch niet lukken. de trekker past exact tussen de opstaande randen. corrigeren van de aanhanger is niet mogelijk.

    jammer... ik zal iets anders voor de joskin moeten verzinnen

    groete Peerke


    mijn website verhuisd naar andere provider er zullen vast een paar foto's missen.

    nu wat trucks afmaken. XF klaar.

    www.pvr-modelbouw.nl

    voorzitter TechTeam. www.mtc-techteam.nl

25-09-2007, 21:29

new hollandj


Nieuw lid

Aangemeld: 09-08-2007
Totaal aantal reactie's: 6
Re: Renault atles bruder (Re: Peerke)

    yeeeeeeeeetz

    ik had hier al eens een topic begonnen over die tg en heb dat hier effe bekeken zou het kunnen dat het gehele zaakje z'n 160Ä kost??als het zo is dn kan ik dat nog net halen.

    greetz michael

06-02-2008, 21:12

surrn


Nieuw lid

Aangemeld: 15-01-2008
Totaal aantal reactie's: 13
Re: Renault atles bruder (Re: Peerke)

    Hoi peerke.
    Heb jij nog meer gedetaileerdere foto's van je joskin kipper?
    Ik ga ook de voorste en laatste as meesturend maken maar heb niet direkt en idee hoe.
    kun jij me anders wat meer gedetaileerde foto's doormailen zodat ik hier een beter overzicht op kan krijgen?
    mvg surrn


    als je iets echt wil dan lukt het ook wel
    http://www.freewebs.com.surrn

09-02-2008, 15:15

truckertje


Nieuw lid

Aangemeld: 09-02-2008
Totaal aantal reactie's: 1
Re: Renault atles bruder (Re: Peerke)

    hallo Peerke

    bij welke vereningingen is het toegestaan om met een trekker te rijden, Want ik wil er ook een gaan verbouwen en ben nog niet bij een vereniging aan gesloten

10-02-2008, 15:26

Peerke


Ere lid

Aangemeld: 09-07-2004
Totaal aantal reactie's: 737
Re: Renault atles bruder (Re: Peerke)

    HOI.
    in principe lijkt het mij bij elke vereniging toegestaan om met trekkers te rijden.

    zelf ben ik lid van de tuckers breda. ( helaas geen website )
    en met 3 mede clubleden en een paar neefjes gaan we onder de naam TechTeam, de evenementen af waar de rest van vereniging geen zin in heeft.

    voor de foto's kan nog even gewacht worden.
    het systeem dat ik wil gaan gebruiken om te sturen. heb ik al op schets. alleen het uitvoeren is nog lastig. samen met de spindel voor het kiepen.

    groete Peerke


    mijn website verhuisd naar andere provider er zullen vast een paar foto's missen.

    nu wat trucks afmaken. XF klaar.

    www.pvr-modelbouw.nl

    voorzitter TechTeam. www.mtc-techteam.nl

10-02-2008, 16:05

surrn


Nieuw lid

Aangemeld: 15-01-2008
Totaal aantal reactie's: 13
Re: Renault atles bruder (Re: Peerke)

30-05-2008, 21:11

Peerke


Ere lid

Aangemeld: 09-07-2004
Totaal aantal reactie's: 737
Re: Renault atles bruder (Re: Peerke)

    HOI.
    kleine update. zonder foto. nu nog.
    de joskin stuurt nu bijna perfect met kabeltjes.

    nu het kiepen nog.

    groete Peerke


    mijn website verhuisd naar andere provider er zullen vast een paar foto's missen.

    nu wat trucks afmaken. XF klaar.

    www.pvr-modelbouw.nl

    voorzitter TechTeam. www.mtc-techteam.nl

02-06-2008, 22:08

Peerke


Ere lid

Aangemeld: 09-07-2004
Totaal aantal reactie's: 737
Re: Renault atles bruder (Re: Peerke)

    update met foto.
    alleen misschien niet te zien.
    de kabeltjes in de joskin

    de manier dat het aan de trekker is gekoppeld.
    standaard bruder gedragen dingen kunnen er nu niet meer achter.


    de kabels door het chassis

    groete Peerke


    mijn website verhuisd naar andere provider er zullen vast een paar foto's missen.

    nu wat trucks afmaken. XF klaar.

    www.pvr-modelbouw.nl

    voorzitter TechTeam. www.mtc-techteam.nl

02-06-2008, 22:36

surrn


Nieuw lid

Aangemeld: 15-01-2008
Totaal aantal reactie's: 13
Re: Renault atles bruder (Re: Peerke)

    nou ik heb ook zoiets probeeren uitwerken maar eerst getest met knex. maar hoe ik het ook probeerde te doen met touwtjes het lukt niet de wielen te laten draaien. gaan ze aan de ene kant dan gaan ze niet meer naar neutraal of het ene wiel draait te ver door.
    hoe heb jij het voor elkaar gekregen dat de wielen terug neutraal komen??

    greetz surrn


    als je iets echt wil dan lukt het ook wel
    http://www.freewebs.com.surrn

03-06-2008, 11:43

Peerke


Ere lid

Aangemeld: 09-07-2004
Totaal aantal reactie's: 737
Re: Renault atles bruder (Re: Peerke)

    HOI.
    het nadeel van kabels is uiteraard dat je alleen kan trekken.
    dus om een as weer in de rechtuitstand te krijgen. moet je 'n terug trekken.

    op de eerste foto zie je hoe ik de aansluiting aan de trekker heb gemaakt.
    en ik het 4 as-einden aan de stuurassen, en ook 4 kabels.

    succes Peerke


    mijn website verhuisd naar andere provider er zullen vast een paar foto's missen.

    nu wat trucks afmaken. XF klaar.

    www.pvr-modelbouw.nl

    voorzitter TechTeam. www.mtc-techteam.nl

03-06-2008, 12:32

wedico-robbe


Ere lid

Aangemeld: 17-10-2005
Totaal aantal reactie's: 467
Re: Renault atles bruder (Re: Peerke)

    Peerke,

    En als je bij de as die moet sturen een veer plaatst.
    ( aan beide kanten, links en rechts ).
    en met 2 draden werkt voor elke kant ?
    Misschien dat het dan ''te zwaar'' wordt om te sturen.
    Misschien dan met servo's werken ?


    Groeten Frank

    Teveel indeeŽn - te weinig tijd - te weinig geld - en geen goed gereedschap:P

03-06-2008, 13:10

Peerke


Ere lid

Aangemeld: 09-07-2004
Totaal aantal reactie's: 737
Re: Renault atles bruder (Re: Peerke)

    HOI.
    dit is geheel volgens het k.i.s.(s.) systeem.
    keep is simple (stupid)
    de alu strip op de dissel zit draaiend gemonteerd.
    die wordt gedwongen met 1 stang die aan de trekker zit.
    hierop heb ik 4 bussen gezet waar ik een kabeltje doorheen kan halen en vastschroeven.
    en de assen zijn gewoon fuseeassen zoals die bijvoorbeeld van robbe, of van wedico.
    de kruizing in de draden is om dat 1 as tegen stuurt en 1 as mee.
    er zijn 4 bussen omdat de voorste as minder meestuurd dan de achterste tegen.

    .... eigenlijk te simpel om uit te leggen.
    waarom er geen servo-sturing in zit. ik heb nog ruimte nodig voor meer techniek.
    een schoonheidsprijs krijgt het waarschijnlijk niet. maar het werkt.

    het kiepmechanisme moet er ook nog in.
    maar daar zit ik nog even aan te denken of ik de spindel uit deoplegger van de cf haal. of een nieuwe maak.
    die oplegger krijgt wedico hydraulic.

    groete Peter


    mijn website verhuisd naar andere provider er zullen vast een paar foto's missen.

    nu wat trucks afmaken. XF klaar.

    www.pvr-modelbouw.nl

    voorzitter TechTeam. www.mtc-techteam.nl

03-06-2008, 18:06

wedico-robbe


Ere lid

Aangemeld: 17-10-2005
Totaal aantal reactie's: 467
Re: Renault atles bruder (Re: Peerke)

    Is dit niet iets,
    Is 2 tellen werk.

    En proberen kan altijd :

    ( het rode is een VEER ).
    Misschien dat je aan de achterzijde een veertje kan plaatsen.



    Groeten Frank

    Teveel indeeŽn - te weinig tijd - te weinig geld - en geen goed gereedschap:P

04-06-2008, 08:03

Peerke


Ere lid

Aangemeld: 09-07-2004
Totaal aantal reactie's: 737
Re: Renault atles bruder (Re: Peerke)

    ja 't kan. maar ik heb 't niet.
    met die kabeltjes kan ik het erg makkelijk naregelen. door het span recht te zetten. de kabeltjes 1 voor 1 te spannen.

    voor de kip spindel. ik ga een M8 gebruiken. en de motor achterin leggen.
    iemand andere sugesties?


    mijn website verhuisd naar andere provider er zullen vast een paar foto's missen.

    nu wat trucks afmaken. XF klaar.

    www.pvr-modelbouw.nl

    voorzitter TechTeam. www.mtc-techteam.nl

[Plaats een reactie] Pagina 1 van 2:   <<  1 2  >>


Copyright C & C DESIGN