Na aanschaf van een andere type buhler-motor... Kan ik vermelden, dan die zeer goede eigenschappen heeft !
Hier een vergelijking tussen de standaard-motor en de nieuwe.
De volgende zijn van de nieuwe motor: 1e-versnelling = 0,55Amp = 2600 Rpm = 1,3 km/h 2e-versnelling = 0,70Amp = 2430 Rpm = 3,1 km/h 3e-versnelling = 1,45Amp = 2000 Rpm = 5 km/h De snelheid is in combinatie van een 3-versnellingsbak (165) en een standaard-differential (117) De tolerantie van het toerental is +- 0,5% !
En hier van de standaard-motor: 1e-versnelling = 1,20Amp 2e-versnelling = 1,65Amp 3e-versnelling = ? niet te meten ! duurde te lang voor die op gang is, hierbij liepen de Amperes op tot 7Amp)
Hier alle voordelen van de nieuwe motor:
Tot 2x zolang rijplezier met dezelfde accu; Beter en een mooi rijgedrag, door lager toerental; Uiteraard de "prijs" van 10,- euro p/st. ! ; De motor is krachtiger; Door gewicht van de motor, een betere wegligging op de voorwielen.
1 nadeel:
Men moet de bevestiging aanpassen en een as inkorten. (2x M3 tappen in de motorflens)
Door de extra lengte zijn ze niet 1,2,3 in combinatie te gebruiken, met de dubbele motor-aandrijving (166) !!! (maar.... alles is natuurlijk passend te maken )
De motoren worden op marktplaats aangeboden, onder rubriek "Modelbouw"
Bedankt voor deze info Marten. Jou moeite wordt vast door meerdere lezers gewaardeerd. En 10 Euro is een koopje voor een goede motor natuurlijk. Groeten John.