†††

Welkom Gast [Aanmelden]
Uw laatste bezoek: 20-01-2018, 04:33 Vernieuwen


ForumModelbouwRadiografische trucksZelf banden maken schaal 1:16

Afdrukbare versie   Doorsturen   Struktuur weergave « Vorige onderwerp | Volgende onderwerp »
Spring naar nieuwste reaktie »
28-12-2007, 18:49

peter


Ere lid

Aangemeld: 06-09-2004
Totaal aantal reactie's: 360
Zelf banden maken schaal 1:16

    Wie heeft er ervaring met het zelf maken van rubbere banden voor rijdende modellen?????

    Of wie weet er iemand die hier ervaring mee heeft.

    Of waar ik ( vloeibaar ) rubber vandaan kan halen om zelf in een mal te gieten.


    Alvast bedankt.


    Groetjes Peter

28-12-2007, 19:17

wedico-robbe


Ere lid

Aangemeld: 16-10-2005
Totaal aantal reactie's: 467
Re: Zelf banden maken schaal 1:16 (Re: peter)

    Op het modelbrouwers.nl forum heet er iemand ''Arie Kabelstra''
    Als je hier even naar zoekt kan je het aan hem vragen.
    Dit is iemand waarvan ik weet dat hij wel eens banden heeft gemaakt voor 1:24 modelauto's.


    Groeten Frank

    Teveel indeeŽn - te weinig tijd - te weinig geld - en geen goed gereedschap:P

28-12-2007, 19:39

Peerke


Ere lid

Aangemeld: 09-07-2004
Totaal aantal reactie's: 737
Re: Zelf banden maken schaal 1:16 (Re: peter)

    HOI.
    mijn ervaring is dat het niet makkelijk is.
    altijd luchtbellen op de foute plaats.
    ik ben nu bezig met supersingles voor een robbe velg en een buiten diameter van 65mm

    ik koop de pu-gietrubber bij polyservice.

    groete Peerke


    mijn website verhuisd naar andere provider er zullen vast een paar foto's missen.

    nu wat trucks afmaken. XF klaar.

    www.pvr-modelbouw.nl

    voorzitter TechTeam. www.mtc-techteam.nl

28-12-2007, 22:23

truckfan


Ere lid

Aangemeld: 15-12-2004
Totaal aantal reactie's: 256
Re: Zelf banden maken schaal 1:16 (Re: peter)

28-12-2007, 22:23

dafkikker


Junior lid

Aangemeld: 11-07-2005
Totaal aantal reactie's: 41
Re: Zelf banden maken schaal 1:16 (Re: peter)

    Ik probeerde het ooit eens in HO schaal banden.Hetzelfde probleem,luchtbelletjes.je kunt ze wel doorprikken met een fijne nadel,maar er zitten meestal belletjes in het midden van de mal.Probeer het gieten zo langzaam mogelijk te doen,dit zou moeten helpen.Ook de vloeistof verwarmen voor het gieten.Ten slotte,als het mogelijk is,de volle mal plat op de tafel kloppen,dit moet volgens de experten het rubber "zetten".Geluk ermee,laat eens weten hoe het uitvalt.


    Hans.
    De eerste vogel krijgt de wurm,maar de tweede muis krijgt de kaas!

28-12-2007, 23:19

peter


Ere lid

Aangemeld: 06-09-2004
Totaal aantal reactie's: 360
Re: Zelf banden maken schaal 1:16 (Re: peter)

    Mede modelbouwers bedankt voor jullie reacties.

    Na mijn FTF wil ik een oldtimer gaan bouwen maar die heeft nogal een rare maat banden vandaar dat ik hier wat meer over wil weten om te kunnen bepalen of het mogelijk is de banden te maken en daarna ook het model.

    Wat gebruik jullie voor materiaal om je mal te maken???

    Peerke bedankt voor het adres.


    Groetjes Peter

29-12-2007, 12:06

Peerke


Ere lid

Aangemeld: 09-07-2004
Totaal aantal reactie's: 737
Re: Zelf banden maken schaal 1:16 (Re: peter)

    voor de mal siliconen. van hetzelfde bedrijf.

    de volle mal vacuum zuigen is mijn volgende stap.

    ik heb zo'n keukenapparaat staan om zakjes vacuum te zuigen en dicht te sealen.
    eerst gekocht vanwege het sealen.
    vandaag maar s een volle mal in een diepvrieszak schuiven en leeg trekken.

    groete Peerke


    mijn website verhuisd naar andere provider er zullen vast een paar foto's missen.

    nu wat trucks afmaken. XF klaar.

    www.pvr-modelbouw.nl

    voorzitter TechTeam. www.mtc-techteam.nl

01-01-2008, 20:54

Ramon


Junior lid

Aangemeld: 30-09-2004
Totaal aantal reactie's: 51
Re: Zelf banden maken schaal 1:16 (Re: peter)

    Ik had voor mijn oplegger 20 stuks banden nodig deze heb ik gemaakt uit rubber, shore 60, redelijk hard. dit is te koop bij technirub te zeewolde.
    van een plak rubber van 20mm dik heb ik stukken gesneden waar ik 2 banden uit kon halen, dit voor 24 uur in de vriezer gelegd, dan ik de rubber mooi te bewerken. daarna met een gatenboor schijven gezaagd, weer terug in de vriezer, daarna op de draaibank er banden van gedraaid. tussen de bewerkingen weer elke keer de vriezer in anders gaat het rubber smelten of rullen bij het draaien. als laatste het gat in het midden op maat van de velg draaien, de binnenste banden had ik alleen een kogelager in gelijmd. werkt prima. het is wel bewerkelijk maar ik had voor Ä15,-- 20 stuks banden.
    groeten Ramon.

[Plaats een reactie] Pagina 1 van 1:   <<  1  >>


Copyright C & C DESIGN